Finomságok egészségesen

Almás rózsa

2015.10.31 17:11

Ezt a sütit az interneten keresgélve találtam én is és nagyon jó ötletnek találtam, ezért gondoltam én is kipróbálom. Néhány hete készítettem levelestésztát és ez éppen jókor jött. Kivettem egy adagot a mélyhütőből és hagytam kiolvadni. Ezután kinyújtottam és kb 5 cm -es csikokra vágtam. Ebből az adagból 8 db kosárka jött ki. Lehet boltban vásárolt lapból is készíteni. 

Hozzávalók: 

  • 1 adag vajatészta
  • 2 db közepes alma
  • fél citom leve
  • 2 evőkanál cukor vagy méz
  • 8 kiskanál citrom lekvár vagy barack
  • darált dió
  • fahéj

Az almát megpucoljuk és felszeleteljük vékony szeletekre és 1 dl vízhez hozzá adjuk a cukrot ás au almaszeleteket. Ezután felforraljuk és kb 5 percig fözzük. Ezután kiszedjük az almaszeleteket és lehütjük. A vajastészta csikokat megkenjük a lekvárral és fedésben rátesszük az almaszeleteket a csík végéigmegszórjuk fahéjjal és dióval ezután óvatosan feltekerjük és muffin formába tesszük. Majd ha mindegyik készen van előmelegített sütőbe 250 fokon kb 10 percig sütjük, majd vissza vesszük a hőfokot 200 fokra és készre sütjük.