Finomságok egészségesen

Diós kosárka

2015.10.31 16:49

Közeleg a tél és ilyenkor előkerül a dió és az alma. A napokban megajándékoztak egy kis doboz dióval. Megtörtem és azon morfondíroztam, hogy mit is készítsek belőle. A dió pucolás közben eszembe jutott, hogy nem rég vásárolatm új sütőformákat amiket ki szerettem volna már próbálni. Hát itt az alaklom és mindjárt neki is láttam. A diót megdaráltam és kezdődött is az alkotás. 

Hozzávalók:

  • 2 dl tejföl
  • 1 dl tej
  • 20 dkg barna cukor
  • 1 egész tojás
  • 15 dkg darált dió
  • 15 dkg teljeskiörlésű tönkölyliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • csoki a tetejére (elhagyható)

A hozzávalókat összekeverjük először a nedves majd a száraz hozzávalókat. Füszerezd meg egy csepnyi szeretettel és  töltsd formába. Előmelegített sütőbe 180 fokon sütjük, ha kihült tehetünk csokit a tetejére.