Finomságok egészségesen

Fahéjas-narancs keksz

2015.10.31 17:25

A karácsony közeledtével újabb receptet próbáltam ki. Szeretem a karácsonyi sütik illatát, az egész lakás ezekkel a finom illatokkal van tele. Talán ezért is szeretem készíteni őket. A héten vásároltam végre egy pár süti pecsétet amihez kellett valami jó kis recept. Hazafelé a boltból azon agyalogtam, hogy milyen is legyen. Az biztos volt, hogy fahéjas lesz gondoltam, de valami kis furfang kellene bele, ekkor láttam a táskában a narancsot hát gondoltam narancs és fahéj nem vesznek össze így ahogy hazaértem azonnal neki is láttam a tészta gyúrásnak. 

Hozzávalók:

  • 140 gr liszt
  • 20 gr kukoricakeményítő
  • 70 gr vaj
  • 1 evőkanál narancs leve és fél narancs héja
  • 50 gr porcukor 
  • 1 evőkanál joghurt
  • 1 tojás sárgája
  • 1 teáskanál fahéj
  • 1 rúd vanilia

Az összes hozzávalót összegyúrjuk és 1 órára hütőbe tesszük, az sem baj ha tovább van benne. Ezután kinyújtjuk kb 4 mm vastagságúra és a pecsételővel megnyomjuk majd kiszúrjuk megfelelő kiszúróval és a tepsibe tesszük. Előmelegített sütőbe 180 fokon 10 perc alatt készre sütjük. Nem kell tovább.