Finomságok egészségesen

Házi párizsi egyszerűen

2014.05.04 19:35

Szeretnék veled megosztani egy nagyon egyszerű receptet, amit bárki el tud készíteni, ha érez magában egy kis alkotási vágyat. :)

Elég sokmindent kipróbálok ha érdekes kihívás, hát mivel szeretjük mi is a párizsit - és tudom, hogy amit a boltban lehet vásárolni abban egy dkg hús sincsen, csak nyesedék, szemét, ízfokozók, "E-vitaminok", habosítok, vízmegkötő és sorolhatnám a sok haszontalan összetevőt, ezért úgy döntöttem, hogy kipróbálom hátha otthon is el lehet készíteni. Így legalább tudjuk mit eszünk. Az emésztőrendszerünk pedig nem lesz elárasztva mindenféle szeméttel, amivel nem tud mit kezdeni. A színe azért fehér mivel nincsen benne semmilyen szinező anyag stb...

Igaz, hogy a húst itt kint Németországban is csak boltban tudom még megvásárolni, de nem darált húst vettem, hanem én daráltam le. Tudom, hogy ez sem olyan mintha otthoni csirkéből készült volna, de még is egy fokkal már jobb. 

A következő receptem már tovább fejlesztettem és már megálmodtam a húsnélkülit is. Nekem kicsit dús az íze, de ezen is dolgozom még kicsit :)

Íme a recept:

- 1/2 kiló darált csirkemell
- 2 tojásfehérje
- 200 mili liter tejszín
- 3 gerezd zúzott fokhagyma
- 1 evőkanál liszt
- só, fekete bors
 
Elkészítés:
Jól összekeverjük az összes hozzávalót. Az elején kicsit hígnak látszik a massza, de ahogy kevered folyamatosan elkezd sűrűsödni. Az első képen jól látható, hogy besűrűsödött. Veszünk egy sütőpapírt. Ráhalmozzuk a húsmasszát. Feltekerjük kolbász formára. Majd beletekerjük a lezárt sütőpapírt ezüstpapírba. Lezárjuk, mint a cukorkákat a két végén megtekerve. Spárgával 3 – 4 helyen átkötjük. Forrásban lévő vízben főzzük 35 – 40 percet. Kivesszük a vízből. 1 órát hűlni hagyjuk. Majd lehűtjük a hűtőszekrényben. Hűtés után jól szeletelhető. A végeredmény kb 800g lett.
 
Az elkészítése kb 8-10 percet vesz igénybe, plusz a főzési idő. Mielőtt elkezded a bekeverést tegyed fel a vízet, hogy mire kész leszel már bele is tudod helyezni a szalámit. Ezután kb 35 peret főzöd. 
 
Kellemes időtöltést és jó étvágyat hozzá!
 
 
Rántott párizsiHozzá egy kis házi kenyér