Finomságok egészségesen

Karfiol pogácsa tormaszósszal

2016.01.20 09:02

A karfiol valahogy régen nem tartozott a kedvenc zöldségeim közé, persze míg meg nem ismertem a sokoldalúságát. Én leragadtam a karfiol levesnél, rántott karfiolnál és a rakott karfiolnál, ez kimerítette a repertoárt, míg nem elkeztem megismerni és új dolgokat készíteni belőle. Többekközött a karfiol alapú pizzát, ami isteni finom, készíteni fogom a kávézóban is, ha megnyitottunk, sőt ha elkészül a kemence, akkor még ízletesebb lesz, hm már alig várom :) készítettem belőle "sajtot" is, ami megint egy újabb finomság és különlegesség. De tegnap pogácsát készítettem belőle a tormaszószhoz. Nagy nehezen hozzá jutottam Münchenben tormához és én nagyon szeretem el is készítettem, de nem akartam húst enni, így eszembe jutott, hogy kipróbálom a karfiolos pogácsát, hátha jól passzolnak együtt és bevált, nekem nagyon bejött! :) Nem is ragozom tovább a szót, íme a recept:

Hozzávalók:

1 kicsi fej karfiol vagy egy fél ha túl nagy fejről van szó.

1 kicsi hagyma

3 gerezd fokhagyma apróra vágva

2 kanál liszt vagy zabpehelyliszt

2 db tojás

só, bors

4-5 szál friss petrezselyem

1 kanál szárított snidling, de lehet friss is

1 tk kókusz olaj, de lehet sima is vagy sima házi zsír is jó

A karfiolt lereszelem, vagy ha rendelkezel aprítógéppel akkor azzal gyorsabban megy én az utóbbival készítettem. A többi hozzávalót belekevertem és hagytam egy kicsit állni. Majd egy serpenyőt felmelegítettem és tettem bele egy kis kanál kókusz olajat majd egy evőkanálnyi mennyiségből golyókat formáltam a kezemben és bele helyeztem a serpenyőbe, kicsit megnyomkodtam a villámmal és át sütöttem mindkét oldalát. Majd utána elkészítettem a tormaszószt.

Kis varíációval, ha több időd van, akkor a lereszelt karfiolt terítsd szét egy tepsin sózd meg és előmelegített sütőben 180 fokon süsd 10 percig majd kivéve egy konyharuhába téve nyomd ki a levét így kicsit puhább lesz az alap! 

Hozzávalók:

20cm-es torma lereszelve ( vigyázzat túlságosan is könnyfakasztó procedúra!!!!)

A tormát is aprítógépben aprítottam a lehető legapróbbra, de elég kínzó művelet volt :D , majd kicsit hagytam száradni a radiátoron egy kiterített tálcán. Ha teheted előző nap végezd el és hagyd kicsit száradni, nagymamám is így csinálta és tényleg finomabb, az íze jobban kijön. Ha ezzel a nehéz művelettel meg vagy akkor a többi már gyerekjáték!

A tormát egy nagyon csöpp olajon megfonnyasztottam, de vigyázz oda ne égjen kicsi hőfokon csináld. Ha kezd halányan barnulni akkor azonnal öntsd fel fél liter tejjel, ízesítsd só, cukorral ízlésednek megfelelően. Ezután elkészítettem egy kis rántást kicsit másképpen: 5dkg vajon megfuttattam egy nagy evőkanál lisztet és hozzákevertem az éppen forrásban lévő tejes tormához, majd egy jó nagy kanál tejfölt még hozzá adtam, ezután leszedtem a tűzről és lehetett is tálalni.

 

Jó étvágyat hozzá!